ABD'de 24 bin hektarlık ormanlık alan küle döndü: Çok sayıda yerleşim yeri tahliye edildi
ABD'nin Utah eyaletinde günlerdir devam eden orman yangını geniş bir alana yayılırken, yaklaşık 24 bin hektarlık bölge kül oldu. Yangın tehdidi nedeniyle çok sayıda yerleşim yeri ve kamp alanı boşaltıldı.
ABC News'in aktardığına göre, Beaver County bölgesinde 22 Haziran'da başlayan yangın; yüksek sıcaklık, kurak hava koşulları ve saatte 80 kilometreye ulaşan kuvvetli rüzgarların etkisiyle kısa sürede büyüdü.
ABD Orman Servisi, yangından etkilenen alanın yaklaşık 24 bin hektara ulaştığını açıkladı.
Eyalet yetkilileri, yangının henüz kontrol altına alınamadığını ve yerleşim bölgelerine sıçrama riskinin sürdüğünü belirtti. Bu nedenle birçok yerleşim yeri ile kamp bölgesi için zorunlu tahliye kararı uygulamaya konuldu.
Öte yandan ABD Ulusal Hava Durumu Servisi (NWS), Utah'ın büyük bölümünde yüksek yangın tehlikesi uyarısını devam ettirdi. Kurum, düşük nem oranı ve şiddetli rüzgarların hem mevcut yangınların büyümesine hem de yeni yangınların çıkmasına yol açabileceği konusunda uyarıda bulundu.
Yetkililer, Beaver County'deki yangının Utah genelinde devam eden yüzlerce yangın arasında en büyüklerinden biri olduğunu vurgularken, eyalet genelinde halen 353 aktif yangının bulunduğunu bildirdi. (İLKHA)
YASAL UYARI: Yayınlanan yazılı haber, fotoğraf ve videonun tüm hakları İlke Haber Ajansı Basın Yayın San. Tic. A.Ş.'ye aittir. Hiçbir surette haber, fotoğraf ve videonun tamamı veya bir kısmı yazılı sözleşme yapılmadan veya abone olmadan kullanılamaz.
İran Devrim Muhafızları Ordusu, Hürmüz Boğazı'ndan geçiş için İran ordunun Deniz Kuvvetleri ile kanal 16 üzerinden koordinasyon sağlanmasının zorunlu olduğunu; kural ihlalinde bulunan gemilere müdahale edileceğini bildirdi.
Bir ABD federal yargıcı, Başkan Donald Trump yönetiminin seçimlerle ilgili ilk başkanlık kararnamesinin büyük bir bölümünü uygulamaya koymasını kalıcı olarak engelledi.
Belçika’da etkisini artıran aşırı sıcak hava dalgası nedeniyle Liege ve Limburg kentlerinde en yüksek seviye olan kırmızı alarm ilan edildi.
Avustralya’da 16 yaş altına yönelik sosyal medya yasağının uygulanmaya başlamasının ardından yapılan bir araştırma, gençlerin büyük bölümünün kısıtlanan platformlara erişmeye devam ettiğini ortaya koydu.